Maija Vilkkumaa keskustelu
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
Syyskuu 05, 2010, 18:14

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:     Tarkempi haku
Keskustelun uusi versio asennettu. Ulkoasu korjaillaan myöhemmin.
48061 viestiä 503 aihetta kirjoittanut 472 jäsentä
Uusin jäsen: Riesapelle
* Etusivu Ohjeet Kirjaudu Rekisteröidy
+  Maija Vilkkumaa keskustelu
|-+  Maija Vilkkumaa
| |-+  Maija Vilkkumaan levyt (Valvoja: Virpi)
| | |-+  Maija sai Juha Vainio-palkinnon
« edellinen seuraava »
Sivuja: [1] Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Maija sai Juha Vainio-palkinnon  (Luettu 127 kertaa)
Tapsa
Uusi keskustelija

« : Heinäkuu 30, 2010, 16:36 »

Tervehdys uudelta forumistilta.
" Maija Vilkkumaa on saanut vuoden 2010 Juha Vainio -palkinnon. Vilkkumaa sai tunnustuksen työstään suomalaisena lauluntekijänä.
Palkinto luovutettiin Kotkassa tänään.

Palkintoperusteissa todetaan, että vuonna 1973 syntynyt Vilkkumaa on sukupolvensa lauluntekijöiden suunnannäyttäjä. Hän on uudistanut suomalaista laululyriikkaa rohkeasti ja silti perinteestä ponnistaen.

Maija Vilkkumaan tekstit ovat palkintoraadin mukaan malliesimerkki siitä, kuinka puhuttu tämän päivän kieli toimii lauluissa. Hyvä laululyriikka on puhekieltä.

Juha Vainio -palkinnon Vilkkumaalle toi myös se, että hän on lämminhenkisen ironian mestari, tarinankertoja sekä synnynnäinen riimittelyn tyylitaituri. Hänen laulujensa ironia vaihtelee itseironiasta nuorten ja heidän mustavalkoisen maailmansa empaattiseen kuvaamiseen." IS tänään.

Onnea Suomen parhaalle laululyyrikolle!  Mainioita tekstejä, Samassa lauseessa voi melkein itkeä ja nauraa hervottomasti!               YKSI ON SUUREMPI MUIJA!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2010, 17:12 kirjoittanut Tapsa » tallennettu
skorpiooni
Jäässä
*

Mistä tietää että on , onko onnellinen vai onneton

« Vastaus #1 : Heinäkuu 30, 2010, 16:41 »

HYVÄ MAIJA !
Meni kyllä    NIIIIIIIN  OIKEAAN OSOITTEESEEN TUO PALKINTO !  Grin
tallennettu

mä teen mitä teen ja mä meen mihin meen
jos sä et tykkää niin painu helvettiin
Tapsa
Uusi keskustelija

« Vastaus #2 : Heinäkuu 30, 2010, 17:17 »

Kuinkahan paljon Maijan teksteissä on omakohtaista? Niissä on niin monentyyppistä päähenkilöä. Mutta selkeästi meikäläisen ikäinen mies tajuaa että hyvin kuvaa teksteissään nuoren ja aikuisen naisen elämää ja ajatusmaailmaa.
tallennettu
Suvi
Satunnainen keskustelija
*

"mulle jäi tyhjyys ja kuuraiset puut"

« Vastaus #3 : Heinäkuu 30, 2010, 19:39 »

HYVÄ MAIJA !
Meni kyllä    NIIIIIIIN  OIKEAAN OSOITTEESEEN TUO PALKINTO !  Grin

Samaa mieltä  Grin Moi, S  kiss Jätskit syöty  huh

Kuinkahan paljon Maijan teksteissä on omakohtaista? Niissä on niin monentyyppistä päähenkilöä. Mutta selkeästi meikäläisen ikäinen mies tajuaa että hyvin kuvaa teksteissään nuoren ja aikuisen naisen elämää ja ajatusmaailmaa.
Maija on joskus sanonut, ettei ne biisien tekstit suoranaisesti liity häneen. Myöntää kuitenkin, että niissä voi olla viitteitä hänen elämästään ja onhan se ymmärrettävää. Varmaan jokaisella biisintekijällä on jotain omakohtaista mukana. Maijaa apinoiden, on sanonut ettei tarkoituksella kirjoita biisejä elämästään, vaan se on se alitajunta, joka "pistää" sanoja kappaleisiin.
tallennettu

"Niin kauan kuin jalkani ovat kiinni ruumiissani, niin kauan kävelen itse", (Jarkko Kinnunen, Osaka 2007)
eLiZa
Tähti

onneksi ei meidän tyttö oo

« Vastaus #4 : Heinäkuu 30, 2010, 21:15 »

Olinko juuri katsastamassa joko joku on ehtinyt tästä tänne raportoida ja löytyihän tämä uutinen täältä Smiley Olen iloinen ja ylpeä Maijan puolesta, tuo on juuri sopiva palkinto hänelle, vähän jo odottelinkin, että koska Maijan vuoro tulee tuon palkinnon kohdalla  kiss Onneksi olkoon hienosta työstä!
tallennettu

Makaan lattialla sinisellä patjalla katsellen kattoa ja miettien miksen voisi jäädä tähän vaan päivästä toiseen makaamaan.
skorpiooni
Jäässä
*

Mistä tietää että on , onko onnellinen vai onneton

« Vastaus #5 : Heinäkuu 31, 2010, 01:23 »

Grin Moi, S  kiss Jätskit syöty  huh
Ja nyt tulee mun sanomaa,  vaikka en saa tota violetin sävyä (himskattiin) tästä kohtaan  huh Grin

Ihqua ! kuten meillä nuorilla on tapana hihkua  Grin
 Moi  S    ! Hemmetti hiskatti kun meinas ekatyöviikko viedä kaiken ajan ... ei oo kerennyt täälläkään käydä yksityisviestimäs pitkiin aikoihin ...  Grin

Maija on joskus sanonut, ettei ne biisien tekstit suoranaisesti liity häneen. Myöntää kuitenkin, että niissä voi olla viitteitä hänen elämästään ja onhan se ymmärrettävää. Varmaan jokaisella biisintekijällä on jotain omakohtaista mukana. Maijaa apinoiden, on sanonut ettei tarkoituksella kirjoita biisejä elämästään, vaan se on se alitajunta, joka "pistää" sanoja kappaleisiin.

Mulla kanssa tuon kaltainen käsitys  .....   Palkitun Mestarimme Biisin Kirjoittamisesta .....   Grin
tallennettu

mä teen mitä teen ja mä meen mihin meen
jos sä et tykkää niin painu helvettiin
Suvi
Satunnainen keskustelija
*

"mulle jäi tyhjyys ja kuuraiset puut"

« Vastaus #6 : Heinäkuu 31, 2010, 11:20 »

Tervehdys uudelta forumistilta.
" Maija Vilkkumaa on saanut vuoden 2010 Juha Vainio -palkinnon. Vilkkumaa sai tunnustuksen työstään suomalaisena lauluntekijänä.
Palkinto luovutettiin Kotkassa tänään.

Tää "ajatteli"  huh ilmankos Maija oli peruuttanut perjantaisen DBTL-keikkansa  Sad Mutta, kuten sata kertaa olen joskus todennut, ymmärrettävää  Grin Keikkoja tulee ja menee, mutta palkinnot jäävät ikuisiksi muistoiksi  Cheesy

LOISTAVAA, IHANAA, MAHTAVAA MAIJA  kiss
tallennettu

"Niin kauan kuin jalkani ovat kiinni ruumiissani, niin kauan kävelen itse", (Jarkko Kinnunen, Osaka 2007)
Maria
Tähti

Ei saa surettaa

Sähköposti
« Vastaus #7 : Heinäkuu 31, 2010, 23:23 »

ilmankos Maija oli peruuttanut perjantaisen DBTL-keikkansa  Sad

Kyselin DBTL-järjestäjiltä jo kesäkuun puolella, pitääkö Maija keikkansa Turussa, kun siitä oli ollut lehdissä ja netissä ristiriitaista tietoa. (Netissä Maijan nimeä ei enää ollut esiintyjälistassa.) Järjestäjä vastasi, että Maija on perunut keikkansa. Voi tietty silti olla tuon palkintojenjaon takia, mutta asia oli kyllä jo hyvissä ajoin selvä. Harmi silti, ettei päässyt Maijaa Turussa kattomaan...
tallennettu
Sivuja: [1] Tulostusversio 
« edellinen seuraava »
Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Validi XHTML 1.0! Validi CSS!