Maija Vilkkumaa keskustelu
Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Syyskuu 10, 2010, 18:40
1 Tunti
1 Päivä
1 Viikko
1 Kuukausi
Ikuisesti
Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Haku:
Tarkempi haku
Keskustelun uusi versio asennettu. Ulkoasu korjaillaan myöhemmin.
48067
viestiä
503
aihetta kirjoittanut
472
jäsentä
Uusin jäsen:
Riesapelle
Maija Vilkkumaa keskustelu
Maija Vilkkumaa
Maija Vilkkumaan levyt
(Valvoja:
Virpi
)
Kunnes joet muuttaa suuntaa
« edellinen
seuraava »
Sivuja:
[
1
]
2
3
4
Kirjoittaja
Aihe: Kunnes joet muuttaa suuntaa (Luettu 3789 kertaa)
eicca
Tähti
bögar har mera vänner.
Kunnes joet muuttaa suuntaa
«
:
Maaliskuu 09, 2010, 19:16 »
Maija Vilkkumaa Kunnes joet muuttaa suuntaa. On levyn nimi!
8 tuntia sitten
Nyt on sitten uuden levyn nimi tiedossa! Kohta voi aamukammankin jo askarrella, eihän tässä parin hassun viikon päästä ole enää kuukauttakaan aikaa uuteen levyyn
. Olen kieltämättä aika fiilareissa.
Millasia fiiliksiä uuden levyn nimi on herättänyt? Facebookissa on ainakin varsin kiittelevää palautetta tullut. Itsekin olen levyn nimeen tyytyväinen, antaa odottaa jotain vähän syvällisempää ja hienompaa kuin Superpallo
. Vaikka eihän toki rakkaassa Suppiksessakaan mitään vikaa ollut, mutta nimi tosiaan antoi odottaa muovista popahtelua. "Kunnes joet muuttaa suuntaa" kuulostaa kyllä perin taiteelliselta, ehkä vähän liian taiteelliselta. Mieleen tuli myös SMG:n "Kun puut tekee seittiä"-biisi. Tuon kirjoitettuani muuten huomasin vasta, että molemmissa nimissä on toi verbijuttu, että tekijä on monikossa, mutta verbi ei. Titiuu sanoi, että kyseessä olis kongruenssivirhe, mutta en osaa siihen sen enempää ottaa kantaa. Mutta on kuitenkin! Itse on tosin tuosta häiriintynyt, vaikka vähän kieliperfektionisti olenkin.
P.S. Otin vapauden perustaa uuden aiheen "MAIJAN UUSI ALBUMI"-aiheen oheen. Olen julma, mutta niin on maailmakin.
tallennettu
lopulta olemme kuitenkin yksin.
hunaja
Tähti
Vs: Kunnes joet muuttaa suuntaa
«
Vastaus #1 :
Maaliskuu 10, 2010, 09:49 »
Tykkään levyn nimestä, kovin. Tuntuuhan tää ainakin tässä vaiheessa aika taiteelliselta nimelta kun vertaa aiempiin. Tosin niin tuntui musta vähän muistaakseni myös Se ei olekaan niin. Siinä on jotain dramaattista, mikä on omiaan lisäämään taiteellisuuden vaikutelmaa.
Tämä nimikin jotenkin nyt vielä vahvistaa Lottovoiton antamaa käsitystä siitä, että tulis vähän enemmän PIL- ja MKV-tyylistä, kun vois kuvitella, että tuo on jostain laulusta säe. Mutta tätähän ei voi tietää, jännittävää.
Hahaa, Facebookissa pohdittiin tärkeää asiaa, eli mikä on levyn lempinimi.
Joet
sai kannatusta, ja se kuulostaa hyvältä. KJMS kun on hankalahko...
Joo ja kongruenssivirhehän siinä, jos sitä niin haluaa ajatella. Mutta mä tulkitsisin sen enemmänkin puhekieliseksi ilmaukseksi. Musta taiteessa voi hyvin käyttää puhekielisiä juttuja.
Levystä muuten: todella fiiliksissä odottelen täällä kyllä. On ollut kauhean innostavaa seurata levyn valmistumista Facebookista ja sivuilta. Aika jännittäviä jotkut näistä kuulluista nimistä ainakin. Jotkut jopa sellaisia, ettei oikein tiedä, mitä ajattelis. Mutta hyvää odotellen...
tallennettu
oi mä oon niin väsyksissä
mä tahdon sinne missä
rauta on sitkeää
mutta se taipuu
Anna
Jäässä
«
Vastaus #2 :
Maaliskuu 10, 2010, 13:02 »
Lainaus käyttäjältä: hunaja - Maaliskuu 10, 2010, 09:49
Joo ja kongruenssivirhehän siinä, jos sitä niin haluaa ajatella. Mutta mä tulkitsisin sen enemmänkin puhekieliseksi ilmaukseksi. Musta taiteessa voi hyvin käyttää puhekielisiä juttuja.
Samaa mieltä. Musta ois hassua, ehkä jopa hieman kummallista, jos levyn nimi ois "Kunnes joet muuttavat suuntaansa".
Nimi on nyt hyvä just niin ku se on. Kuulostaa erilaiselta, jotenkin ainakin syvällisemmältä ku vaikka Superpallo. Jännityksellä jäämme odottamaan sisältöä. Enää vähän yli kuukaus!
tallennettu
eLiZa
Tähti
onneksi ei meidän tyttö oo
«
Vastaus #3 :
Maaliskuu 10, 2010, 13:38 »
Kunnes joes muuttaa suuntaa
. En oikein tiedä mitä ajatella. Tulee väkisinkin mieleen Jippu ja hänen levynsä tuon kieliasun takia, Taiteellinen vaikutelma.
Myönnän, että kuunteli Youtubesta vasta äsken Lottovoiton ensimmäistä kertaa, radion kuunteleminen jäänyt pois elämästäni kokonaan.. Ihan kiva biisi, jäähän tuo varmasti päähän soimaan kun pari kertaa kuunteluttaa =)
En samalla tapaa enää odota uuden levyn ilmestymistä kuten joskus aiemmin. Onhan se hienoa kun tulee uusi levy, kai. On se varmasti hyvä ja jne. Olen onnellinen artistin kannalta siitä. Mutta jotenki mua on ruvennut häiritsemään se ajatus etten enää koe Maijan musiikista uusia "wou/ahaa"-elämyksiä, kaikki on vaan tyyliin tuttua perus hyvää maijaa, tuntuu ettei se tarjoa minulle
tarpeeksi
uusia ajatuksia ja fiiliksiä. Kaipaan myös enempi menoa ja meininkiä, räminää ja rokkia
Uskon että tuo
Joet
tulee soimaan minunkin kotonani runsaasti ja varmasti pidän siitäkin paljon. Ehkä mun musiikkimakuni on vaan kehittymässä vähän eri suuntaan kuin millä tiellä Maija on. Tiedättehän sen fiiliksen mikä tulee jos kuulee joltain ihan itselle tuntemattomalta artistilta/bändiltä jonkun levyn, josta pitää heti ensi kuulemalta ja janoaa välittömästi lisää. Sellaista fiilistä minä nykyään metsästän ja toivoisin saavani musiikista.
WOU, täähän on ihan tajuttoman hyvää musaa!!
tallennettu
Makaan lattialla sinisellä patjalla katsellen kattoa ja miettien miksen voisi jäädä tähän vaan päivästä toiseen makaamaan.
Lunabell
Jäässä
Kirjastotäti ja marsumamma.
«
Vastaus #4 :
Maaliskuu 13, 2010, 16:33 »
Jännityksellä ja innolla odotan kyl uutta levyä, jotenkin niin epä-Maijamainen nimi kun vertaa edellisiin! Se on toki vaan positiivista, ja kun Lottiksestakin mulle tuli niin vahvat PIL mielleyhtymät ni toivon, että levykin yllättää vielä positiivisemmin mitä ees kuvittelen.
Heh, pakko varmaan jakaa mun viime yön uneni teidänki kanssa: Tää Maijan levy oli just ilmestynyt, elettiin kesää ja oltiin jossain festareilla tuttuni kanssa, missä Maijanki oli tarkotus esiintyä. Kuunneltiin levyä cd-soittimella, se koostui kymmenestä biisistä, joiden nimiä oli mm.
Satu
ja
Musta tango
..
Musta tango
ei ollut tango, vaan oikestaan ihan hyvä biisi, lukuunottamatta ekaa säkeistöä jossa Maijan ääni oli muokattu sellaseks pikkuoravamaiseks, haha
..Todella toivon, ettei toi ollu enneuni
..Harmi, etten herätessäni enää muistanut biisin sanoja! Ilmesesti mul oli kuitenki siel festareilla hauskaa, koska mies sanoi aamulla, että oon kovasti elämöinyt ja unissani naureskellut ja hihitellyt
tallennettu
"Kuka jaksaa taistella siitä et oonko minä sydän vai pää?"
Reflection
Satunnainen keskustelija
«
Vastaus #5 :
Maaliskuu 16, 2010, 15:19 »
Mulle tulee pikkasen tekotaiteellinen fiilis tosta nimestä. Lauseena biisissä toimis hyvin, mut levyn ja/tai biisin nimenä tulee vähän väkinnäisesti väännetty olo. Musta PIL ja MKV onnistuivat nimensä puolesta kuvaamaan Maijan musiikillista tyyliä, mut sen jälkeen mun mielestä mikään levyn nimi ei oo oikein onnistunut. Mut se ei vaikuta yhtään siihen että oon ensimmäisenä jonossa ostamassa ton! x) Lottis antaa odottaa paljon eikä Maija ei oo vielä tähän päivään mennessä pettäny kertaakaan.
tallennettu
niksu
Jäässä
Nämä jäljet ei oo mitään.
«
Vastaus #6 :
Maaliskuu 19, 2010, 15:38 »
Lainaus käyttäjältä: eLiZa - Maaliskuu 10, 2010, 13:38
Kunnes joes muuttaa suuntaa
. En oikein tiedä mitä ajatella. Tulee väkisinkin mieleen Jippu ja hänen levynsä tuon kieliasun takia, Taiteellinen vaikutelma.
Väkisinkin joo, vaikka en aiheesta häiriinny sen suuremmin. Muistelen omaa suhtautumistani kun kuulin Superpallosta. Silloin ajattelin että nyt alkaa se alamäki.. vaan ei alkanut. Uskoisin kuitenkin että joet tulee olemaan todella hyvä levy, ja nimen tukevan sisältöä kuten edellisilläkin albumeilla.
tallennettu
"The quiet scares me 'cause it screams the truth"
- Alecia Moore
Elvari
Ystävä
Kiss me!!
«
Vastaus #7 :
Maaliskuu 19, 2010, 16:04 »
Nimi on ok ja viittaa ehdottomuuksiin eli toivottavasti tulee vahvoja biisejä!!
tallennettu
"Hölynpölyä on ilmassa niin runsaasti että jos totuus ei käyttäisi ehkäisyä se tulisi huomaamattaan tiineeksi valheesta."
-http://harmaasusi.blogspot.com/
Heshyu
Tyyny
Jumalatar, johon mä uskon! :)
«
Vastaus #8 :
Maaliskuu 24, 2010, 16:00 »
Noni levykauppa Äxästä pystyy jo tilaamaan levyn ennakkoon!
1. Rouvakellari
2. Dingo ja Yö
3. Lottovoitto
4. Rock ’n’ Roll
5. Kuuraiset puut
6. Viimeinen laulu
7. Siihenks se jää
8. Mistä tietää että on
9. Jos se vie mun miehen
10. Liperiin Nivalaan
11. Anteeksi
12. Rakkautta, vaatteet, ruokaa
Biisit ja levyn kansi!
Hyvältä vaikuttaa! Todella hyvältä!!
tallennettu
Luulit, et sut erityiseksi tehtiin, et aikas on kaunis, ja loppumaton, nyt kukaan ei huomaa, kun liukastut lehtiin, ja karjut et mikä se näidenki on.. <3
Jepujee
Satunnainen keskustelija
«
Vastaus #9 :
Maaliskuu 24, 2010, 22:59 »
Mä odotan tätä levyä selkeästi enemmän kuin Superpalloa, jota en osannut odottaa yhtään. Se vaan kimmahti jostakin enkä ollut oikein valmis vastaanottamaan sitä. Sainkin sen vasta joululahjaksi enkä ole vieläkään oikein sataprosenttisesti tullut sen kanssa sinuiksi. Emme teitittele kylläkään, mutta käytämme kolmannen persoonan käskymuotoa. :p
Nyt on Lottovoitto nostanut odotuksia huimasti ja muutenkin levy ilmestyy keväällä niin kuin Maijan levyt ovat perinteisesti tehneet. Biisinnimistä "Kuuraiset puut" kuulostaa hyvältä ja "Dingo ja Yö" aika pelottavalta...
"Onk meil biisei vai eik meil oo?"
tallennettu
"Pitää kätellä setää."
anna-maaria
Timantti
«
Vastaus #10 :
Huhtikuu 02, 2010, 12:38 »
Uuh, tuo uusi levyn kansi on niin cool, että mua pelottaa katsoa sitä! Ihan tosi kaunis ja makea ja hrrrr en jaksa odottaa !
tallennettu
Elämän laatu huononee huomattavasti käännyttäessä maanantaihin, herätyskellon alkaessa soida.
hunaja
Tähti
«
Vastaus #11 :
Huhtikuu 12, 2010, 10:48 »
Tänään kuultiin YleX:ltä Rouvakellari. Jee!
Mulla oli aika suuret epäilykset tätä biisiä kohtaan jännittävän nimensä takia, mutta nythän tuohon nimeen tuli kovastikin järkeä. Ja epäilykset karisivat täysin. Kivalta levyn aloitusbiisiltä kuulostaa, ainakin näin yhdellä kuulemalla vaikutti hauskalta biisiltä, vaikka sanoja pitääkin vielä varmaan kuunnella vähän lisää.
Kivaa asennetta oli siinä kuitenkin, sellaista "voin tehdä mitä vaan, ei välii mitä muut sanoo" -juttua. Odotan levyä aina vaan suuremmalla innolla
Niin ja tuo kansi on kyllä tosi voimakas (kun katsoo niin suoraan kameraan), hieno. Soundissa oli tuollasia samansävyisiä kuvia, mahtoivatkohan olla myös sen Nana Simeliuksen ottamia, olivat kuitenkin upeita!
tallennettu
oi mä oon niin väsyksissä
mä tahdon sinne missä
rauta on sitkeää
mutta se taipuu
Heshyu
Tyyny
Jumalatar, johon mä uskon! :)
«
Vastaus #12 :
Huhtikuu 12, 2010, 11:15 »
Joo kuulimpa minäki tuon puolestaan Radio Aallolta. Joo kyllä toi levillä Soundcheckissä tuli. Ton Kiesi-jutun muistan, mut jostain syystä mulla tuli siellä levillä introsta mieleen PMMPn Niina.
Minäki tykkäsin! Jotenki tosi virkeä biisi. Olis kiva kuulla kunnolla livenä, ja eiköhän sen tässä piakkoin taas kuule. Mutta toi kertosäkeen alku jäi vähän epäselväksi.. Jotain
Miten se kiesi .... jotain?
No eiköhän sekin tässä sen kuuluisan ajan kanssa selviä!
tallennettu
Luulit, et sut erityiseksi tehtiin, et aikas on kaunis, ja loppumaton, nyt kukaan ei huomaa, kun liukastut lehtiin, ja karjut et mikä se näidenki on.. <3
Lunabell
Jäässä
Kirjastotäti ja marsumamma.
«
Vastaus #13 :
Huhtikuu 12, 2010, 19:19 »
Lainaus käyttäjältä: Heshyu - Huhtikuu 12, 2010, 11:15
Mutta toi kertosäkeen alku jäi vähän epäselväksi.. Jotain
Miten se kiesi .... jotain?
No eiköhän sekin tässä sen kuuluisan ajan kanssa selviä!
Mä kuulin et
"Miten se kiersi yllä pään"
...
Kuulosti kyl tosi hyvältä tämäkin ^^
tallennettu
"Kuka jaksaa taistella siitä et oonko minä sydän vai pää?"
Conna
Satunnainen keskustelija
«
Vastaus #14 :
Huhtikuu 12, 2010, 19:26 »
Kuulin äsken rouvakellarin yleXltä vihdoin ja oli niin hyvä! Nyt ei kyl enää kestä yhtään odottaa levyä!
Mielestäni kertosäe meni jotenki tällein:
"
Ja se kiersi yllä pään,
mitä vaan mut se ei voi olla niin....
...niin hänet suljetaan rouvakellariin,
mä teen mitä teen ja meen minne meen
jos et tykkää niin painu helvettiin
"
«
Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2010, 19:29 kirjoittanut Conna
»
tallennettu